*** HAYALLERİMİZ***
Hayallerimiz bir yönden bizim pes
etmememiz gerektiğini anlatır.Çünkü çok çalışırsak er yada geç o hayalimize
ulaşırız.Hayaller çoğu zaman yaş boyutlarına göre değişir.Örneğin 4 yaşındaki
bir çocuk kanatlarıyla uçabilmek gibi olağanüstü ve gerçek dışı hayallerde
bulunurken 16 yaşındaki bir gencin en büyük hayali üniversiteyi kazanıp doktor
olmak olabilir.
Hayallerimiz
bizi mutlu da eder. Mesela fakir bir çocuk kendini zengin gibi hayal ederek
mutlu olur.Hayaller faydalıdır.Oyunlar gibi…
Arkadaşlarıyla evcilik oynarken anne rolünde olan bir kız
çocuğu, karton bir kutuyu bebeği olarak hayal edebilir. Oyununa böyle devam
edince mutlu olur.İçine bir endorfin (mutluluk hormonu ) salgılanır. Yani mutlu
olurken bir yandan da sağlıklı oluruz. Hayallerimizin bir faydasını da bu
şekilde açıklayabiliriz.
Veya şöyle bir örnek verilebilir; geceleyin
bir kabus görerek uyanırsak iyi şeyler hayal eder ve bu kabusumuzun korkusunu
kolayca atlatabiliriz.Ancak hayal dünyası iyi olmayan biri kendine iyice
gördüğü kabusa odaklayıp daha da çok korkabilir.
Kısacası hayallerin günlük yaşantımızda
önemli bir yeri vardır… V.Şüheda



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder