10 Aralık 2012 Pazartesi

                              

                                    *** HAYALLERİMİZ***


        Hayallerimiz bir yönden bizim pes etmememiz gerektiğini anlatır.Çünkü çok çalışırsak er yada geç o hayalimize ulaşırız.Hayaller çoğu zaman yaş boyutlarına göre değişir.Örneğin 4 yaşındaki bir çocuk kanatlarıyla uçabilmek gibi olağanüstü ve gerçek dışı hayallerde bulunurken 16 yaşındaki bir gencin en büyük hayali üniversiteyi kazanıp doktor olmak olabilir.

    Hayallerimiz bizi mutlu da eder. Mesela fakir bir çocuk kendini zengin gibi hayal ederek mutlu olur.Hayaller faydalıdır.Oyunlar gibi…

  Arkadaşlarıyla evcilik oynarken anne rolünde olan bir kız çocuğu, karton bir kutuyu bebeği olarak hayal edebilir. Oyununa böyle devam edince mutlu olur.İçine bir endorfin (mutluluk hormonu ) salgılanır. Yani mutlu olurken bir yandan da sağlıklı oluruz. Hayallerimizin bir faydasını da bu şekilde açıklayabiliriz.

Veya şöyle bir örnek verilebilir; geceleyin bir kabus görerek uyanırsak iyi şeyler hayal eder ve bu kabusumuzun korkusunu kolayca atlatabiliriz.Ancak hayal dünyası iyi olmayan biri kendine iyice gördüğü kabusa odaklayıp daha da çok korkabilir.

Kısacası hayallerin günlük yaşantımızda önemli bir yeri vardır…      V.Şüheda